dag 13 - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Bert en Richard - WaarBenJij.nu dag 13 - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Bert en Richard - WaarBenJij.nu

dag 13

Door: Bert en Richard

Blijf op de hoogte en volg Bert en Richard

14 Februari 2015 | Indonesië, Medan

Dag 13
13 ferbuari

Vandaag een dag rust. Hoewel rust hier ook betrekkelijk is. Eerst een goed ontbijt met Mie en koffie. Hierna in de auto voor het tripje naar Berastagi, een dorpje tussen twee vulkanen. Ook tijdens deze reis moet er gegeten worden. Bij de supermarkt koekjes en water gehaald. Daarna moest de chauffeur bij zijn huis kleren halen. Hij had niet begrepen dat wij de nacht ergens anders verbleven. Hij woont in een dorp net buiten Medan. Mooie rijstvelden achter het huis. Toch weer tijd voor een fotomoment. De gemiddelde snelheid ligt toch erg laag, een keer extra stoppen is dan ook geen probleem.

De volgende stop is bij een fruittentje aan de kant van de weg. Hier worden kleine bananen ingeslagen. We hebben nog niet genoeg. Hier verkopen ze ook vleermuizen. Deze worden door sommige mensen gebruikt in het diner. Gelukkig hoeven wij dit niet te doen. We rijden nu de heuvels in met mooie uitkijkjes en snel stromende rivieren. Onderweg stoppen we even bij een stroompje. Allemaal erg relaxed. Nu merken we echt dat het de afgelopen weken erg druk was. Nu even stoppen voor een kop koffie. Daar moet natuurlijk eten bij. Tofu en kip bij de koffie. Buikje erg vol.

Nu gaan we naar ons hotel http://www.thehillsbukittinggi.com/ een prachtig resort met een kleine dierentuin. Inchecken en een wandeling over het uitgestrekte terrein. Veel soorten vogels, een bamboebos met herten en veel waterpartijtjes. Erg leuk om hier te zijn. Ook merken we dat de temperatuur hier beter bij ons past. Begint nu ook nog op vakantie te lijken. Hierna is het weer tijd voor lunch. We zaten nog niet vol genoeg. Na de lunch onderweg naar Berastagi.

Een slechte weg met veel bochten. Inhalende ov busjes. En een parade van de scouting zorgt ervoor dat de reis lang duurt. Onderweg nog een uitzichtpunt. Helaas was her erg nevelig. We zitten zo hoog dat we bijna de wolken kunnen raken. Omdat het bij een klein eetschuurtje is wordt er nog even gekookte mais besteld. Zou Mr. Abok dat niet weten dat we aan onze taks zitten. Hierna door naar een grote boeddhistische tempel. Deze is dicht vanwege schoonmaakwerkzaamheden. Vorige week heeft de vulkaan een kleine eruptie gehad. Hierdoor ligt overal veel stof. Uiteindelijk mogen we even naar binnen om wat foto’s maken. Buiten op de parkeerplaats zijn de aapjes. Hier gaan heel wat bananen naar toe. Weer een fotomoment.

Hierna door naar Berastagi, hier is een traditionele markt met veel fruit. Het is een redelijk toeristisch dorp met de daarbij horende merchandise. Wel leuk om te zien. Hierna hebben we sap gedronken van vers geperst suikerriet. Weer wat binnen. Hierna rijden we Berastagi uit richting de vulkaan. Van grote afstand een paar foto’s kunnen maken. Nu weer terug naar het dorp voor het diner. Terwijl iedereen nog vol zit gaan we toch aan de hotpot. Een pan op een vuur po tafel waar van alles in wordt gegooid. Wel lekker maar we zitten toch erg vol.

De terugweg is nog spannender dan de heenweg. Nu is het donker, maar dat maakt sommige chauffeurs niet veel uit. Zelfs vrachtwagens die benzine transporteren halen in als gekken. Soms sta je versteld van wat hier allemaal kan. Na een spannende reis waar we voor de zekerheid de gordels maar aan hebben gedaan komen we weer bij het resort. Te vroeg om te slapen, dan maar een afzakkertje in de bar. Hierna gaat iedereen moe naar de hotelkamer. Prachtig hotel, alleen erg gehorig. Dit zorgt ervoor dat het een onrustige nacht wordt. Morgen de laatste dag in huis Abok en dan naar Kuala Lumpur.

• 14 Februari 2015 - 19:59

Fred:

Was de Baobab boom niet de oorzaak van alle dronken apen en olifanten in de Zuid-Afrikaanse film van Jamy Uys: "Beautyful people"?
    Nog deze bomen gezien?

Groeten Fred.

• 14 Februari 2015 - 20:11

Berthil:

Hallo collega's

De voorbereiding, via een tussenstop in Maleisië, om naar huis te gaan is bijna aangekomen. Maar het was toch genieten daar in Medan, ja toch. De plaats Berastagi is mij wel bekend, daar hebben ze het lekkerste fruit. En die rit door de bergen kan ik mij nog goed voorstellen, wat kunnen ze daar goed rijden hé (mafkezen). Mooi hé! Het lijkt mij geweldig om die vulkaan te zien, wat is dat land toch rijk aan natuurschoon. De tempel op de foto is volgens mij een replica v/d tempel in Maleisië. klopt dat? Ik wens jullie in Kuala Lumpur heel veel plezier. Laat het ons even weten hoe het daar is.

groetjes,

Mr. Berthil

• 16 Februari 2015 - 02:56

Richard:

Klopt Berthil, het is een replica. Ik weet alleen niet of hij in Maleisië of in India staat.