dag 10 - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Bert en Richard - WaarBenJij.nu dag 10 - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Bert en Richard - WaarBenJij.nu

dag 10

Door: Bert en Richard

Blijf op de hoogte en volg Bert en Richard

13 Februari 2015 | Indonesië, Medan

Dag 10
10-02-2015

Deze dag weer tegen 7.00 opgestaan om vervolgens na een uitgebreide fruit shake te vertrekken naar een noedels restaurant voor ons ontbijt. Daar alweer een bijzonder “ontbijt” gehad. Anders dan twee sneetjes brood…..Na het ontbijt richting Medan Trainingscentrum.

Aangekomen in het trainingscentrum zijn we gestart met de uitleg over magnetisme. Dit aan de hand van de vragen die gesteld zijn over de elektromotoren die in de Toyota Prius gebruikt worden. Starten, laden, rijden en regenereren. Alles in 1 elektromagnetisch component.

Na deze uitleg heeft Bert een aantal opdrachten in Argo laten klaarzetten door de altijd behulpzame Irfan. Nadat de studenten met het computerprogramma n belangrijke tijdstip voor hun. Elke middag gaat een groepje studenten tussen 12.00 en 13.00 de gebedsruimte naast de werkplaats om te bidden.

Als we tegen 13.30 weer van start gaan vragen we de studenten over welk onderwerp ze nog wat willen weten. Common Rail Diesel. Dat hebben ze in de werkplaats en daar willen ze graag meer van weten. Samen bespreken we wie wat doet.

Richard heeft een goed idee. We laten de studenten in 3 groepjes van 4 studenten een aantal vragen beantwoorden welke zij op internet mogen opzoeken.
1. Hoe wordt 120 volt opgebouwd om de verstuiver te openen.
2. Hoe werkt een piezo verstuiver
3. Wat betekent de code of QR code die op de CR verstuivers staat en wat moet je ermee….

Als ze deze vragen kunnen beantwoorden moeten de groepjes een PowerPoint van maximaal 3 pagina’s maken en moeten deze dan presenteren.

Ze gaan er allemaal mee aan het werk en sluiten dan tegen 17.00 de training dag af.
We praten nog wat na en vertrekken dan richting het centrum waar we Mr. Abok zijn vrouw en dochter afhalen bij de decor en bloemenwinkel. “wat willen jullie eten?” Chinees, Japans, Indonesisch, Duits? Zeg het maar. Duits? Nou ja, wel apart helemaal in Indonesië om daar een typisch Duitse maaltijd gaan gebruiken. De eigenaar van het restaurant is geboren en getogen in Duitsland. Vandaar !
Tegen 21.00 richting huis en dan lekker slapen. Weer een drukke dag voorbij !